Dizaino ir architektūros stovykla vaikams „Mano erdvė“
Pagrindinė informacija
- Data: 2026 m. vasario 17-20 d.
- Laikas: 9.00-14.00 val. (vaikus priimame nuo 8.45 val.)
- Vieta: Hobiverse Užupio laboratorija, Užupis, Vilnius
- Amžius: 7–11 metų vaikai
- Priešpiečiai: įskaičiuoti į stovyklos kainą
- Atsakingo asmens kontaktai: [email protected]
Apie stovyklą
Stovykla „Mano erdvė“ – tai keturių dienų dizaino ir architektūros kelionė, kurioje vaikai tyrinėja, kaip gimsta erdvės idėja ir virsta realiu modeliu. Čia erdvė suprantama plačiai – ne tik kaip pastatas ar kambario forma, bet ir kaip interjero dizainas: zonos, šviesa, spalvos, daiktų išdėstymas ir jaukumo kūrimas. Vaikai mąsto, piešia, konstruoja ir išbando, kokioje aplinkoje jiems patiems būtų gera būti – skaityti, ilsėtis, žaisti ar kurti.
Į stovyklą kviečiame ir mergaites, ir berniukus – temos atviros ir lanksčios, todėl kiekvienas gali susikurti asmeninę erdvę: šokių salę, jaukų skaitymo kampą, garažą, kūrybos studiją, laboratoriją, žaidimų zoną ar slaptą slėptuvę. Svarbiausia ne „teisingas“ sprendimas, o tai, kad kuriama erdvė atspindėtų vaiko fantaziją bei poreikius.
Vaikai nuo pirmos dienos iškart eina kurti:
- lanksto „iššokančius“ popierinius namus ir piešia erdvinius planus
- naudoja dirbtinį intelektą (AI) svajonių erdvės vizualizacijoms
- naudoja dirbtinį intelektą (AI) svajonių erdvės vizualizacijoms,
- mokosi 3D projektavimo su „Tinkercad“ programa ir patiria, kaip jų modeliai virsta 3D spaudiniais
- konstruoja kartoninius architektūrinius maketus ir apgalvoja interjero sprendimus.
Būtent šiai stovyklai kartu su Vilniaus medinės miesto architektūros centru sukurta speciali edukacija: jos metu vaikai iš arti tyrinėja medinės architektūros pavyzdžius, susipažįsta su medinės statybos principais ir kampų jungimais, laiko rankose medinių jungčių „sunertų“ kampų pavyzdžius, išbando jų sujungimą ir sužino, kodėl medis laikomas gyva, tvaria medžiaga. Grįžę į Hobiverse jie šias idėjas perkelia į savo kuriamus modelius.
Stovykla remiasi STEAM principais (mokslas, technologijos, inžinerija, menas ir matematika), todėl:
- lavina kūrybiškumą, estetinį pojūtį,
- ugdo erdvinį ir loginį mąstymą,
- stiprina problemų sprendimo ir komandinio darbo įgūdžius,
- padeda vaikams patirti, kad jų idėjos gali virsti tikrais daiktais, kuriuos galima paimti į rankas ir parsinešti namo.
Kiekvieną dieną vaikai pradeda dienos startu – temos atidarymu ir komandiniu žaidimu, o užbaigia dienos refleksija, dalindamiesi savo atradimais ir pasididžiavimais. Kasdien numatyti žaidimai lauke ir į stovyklos kainą įskaičiuoti priešpiečiai, kad būtų balansas tarp kūrybos, judesio ir poilsio.
Stovyklos programa
Pirma diena: Mano svajonių erdvė – popierius, AI ir 3D
- Susipažinimas, temos atidarymas ir komandiniai kūrybiniai žaidimai.
- „Iššokančių“ popierinių namų kūrimas ir erdvinio plano piešimas.
- Svajonių erdvės vizualizacijos su dirbtiniu intelektu (AI)
- 3D modeliavimas su „Tinkercad“ programa.
Antra diena: Medinė architektūra ir tvirtas karkasas
- Temos atidarymas ir pasiruošimas išvykai: ką stebėsime medinėje architektūroje?
- Speciali edukacija Vilniaus medinės miesto architektūros centre, medinių jungčių ir „sunertų“ kampų tyrinėjimas.
- Grįžus – savo kartoninių erdvių karkaso kūrimas: atramos, stogo ir kampų sprendimai.
Trečia diena: Šviesa, aukščiai, slapti kampai ir STEAM elementai
- Temos atidarymas ir komandiniai žaidimai apie šviesą, jaukumą ir skirtingas erdves.
- Įvadas į paprastus mechanizmus: langų, durų, stoglangių, pakylų, antresolių, slaptų kampų kūrimas bei judančių ir pakeliamų elementų integravimas į maketus.
- Mini „ekskursija“ po vieni kitų erdves ir jų sprendimų aptarimas.
Ketvirta diena: Inžineriniai iššūkiai ir 3D spauda
- Įvadas į dienos temą ir pasiruošimas inžineriniam iššūkiui.
- Komandinis bokštų statymas iš makaronų ir zefyrų, konstrukcijų tvirtumo testavimas.
- Darbas su 3D spaudiniais (savo „Tinkercad“ modelio pavertimas raktų pakabuku).
- Maketų užbaigimas ir vaikų erdvių pristatymai.

Pasirinkite tinkamiausią grupę
Rasta: 1 rezultatų
Vadovai
Veronika Guželytė
Produkto dizainerė, pedagogė, edukacinių projektų autorė. Kaip mentorė ji padeda vaikams ir bendruomenėms atskleisti jų savitumą, lavinti kritinį mąstymą, susipažinti su dizaino pagrindais – maketavimu, prototipavimu – bei ugdyti kūrybišką idėjų generavimą. Veronika aktyviai kuria aktualų edukacinį turinį bendradarbiaudama su aukštosiomis mokyklomis ir įvairiais partneriais. Ji stažavosi Indijos, Vokietijos, Japonijos ir Lietuvos mokyklose, o už tarpkultūrinio bendradarbiavimo tarp Azijos ir…