Tobulėjant informacinėms technologijoms, daugėja visuomenės informavimo kanalų, todėl nebepakanka vien tik įprastų komunikacijos būdų, norint sudominti tikslinę auditoriją. Dėl žmogaus dėmesio konkuruoja daugybė medijų (kompiuteris, išmanusis telefonas, radijas, televizorius, spauda, knygos, socialiniai tinklai ir pan.). Technologinę prigimtį turinčios informacijos sklaidos priemonės tampa neatsiejamomis mūsų kasdieninio gyvenimo dalimis, todėl nenuostabu, kad atsiranda naujų visuomenės informavimo būdų, vienas jų - istorijų kūrimas susikertančiose medijose.
Turinio konstravimas skirtinguose kanaluose kur kas efektyviau paveikia informacijos gavėją, nes žinutė būna susieta ne tik su faktais, bet ir su jausmais, patirtimis, tam tikrais simboliais, nuorodomis. Neretai daugiasluoksnė istorija – interaktyvi, todėl ir pats informacijos gavėjas gali įsitraukti ar būti įtrauktas į informacijos kūrimo ir perdavimo procesą. Puikiausias pavyzdys – socialiniai tinklai.
Kaip išnaudoti socialinius tinklus siekiant sukurti įdomų pranešimą? Kokias kitas medijas socialiniai tinklai geba apjungti?
Socialiniai tinklai – puiki medija, kurios veikimo logika tinka su norimomis žiniomis supažindinti tiek mases, tiek pavienes grupes. Pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose paleista žinutė apie būsimą renginį nėra tik informatyvus pranešimas. Pastaroji naujiena – interaktyvi, ji kviečia potencialų turinio vartotoją įsitraukti į istorijos kūrimą: komentuoti, dalintis, išreikšti emocijas ir t.t. Socialiniuose tinkluose tam tikro profilio lankytojų perduodama informacija – medija, kuri gali būti panaudota pratęsiant istorijos produkavimą. Remiantis pirminės žinutės komentarais, galima parašyti renginio dainą, sukurti vaizdo įrašą, nufotografuoti renginį, o fotografijas talpinti skirtinguose tinkluose bei platformose, taip praplečiant istorijos raiškos ribas. Ir tai tik elementarus informacijos sklaidos susikertančiose medijose pavyzdys. Istorija, kuri prasidėjo informacinės žinutės pavidalu, pavirto komentarų rinkiniu, kurie transformavosi į vaizdo klipą ir foto albumą socialiniuose tinkluose.
Istorijų kūrimas susikertančių medijų pagalba – puikus komunikacijos strategijos modelis. Turinio generavimas pasitelkus skirtingas medijas paįvairina informaciją ir prikausto dėmesį.
Jaunimas – žingeidus ir linkęs dalyvauti įvairiose kultūrinėse veiklose. Dažnai jaunuoliai skundžiasi kad nėra kur išeiti, ką pamatyti, bet gali būti ir taip, kad norint pranešti apie numatomus renginius, pasirenkami netinkami informavimo būdai, nustatomas netinkamas komunikacijos tonas. Kad tokios situacijos būtų išvengta, reikia atlikti bent minimalią tikslinės grupės poreikių analizę, suvokti, kokią vertę galima sukurti vartotojui, ką norima pasakyti ir kaip (kokiais kanalais) tai būtų efektyviausia padaryti. Kitaip tariant, analizė ir strategija yra pagrindas tikslui pasiekti, o kad kelias link rezultato nebūtų pernelyg vingiuotas, reikėtų išieškoti kuo įdomesnių turinio pateikimo formų.
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras vykdė Lietuvos kultūros tarybos prie LR kultūros ministerijos finansuotą projektą "Istorijos kūrimas susikertančiose medijose", siekdamas supažindinti Lietuvos kultūros darbuotojus, vietinės žiniasklaidos atstovus bei moksleivius su medijų rūšimis ir įvairiais istorijų kūrimo būdais.
Projekto metu buvo išsiaiškinta, kad tradicinės žiniasklaidos ir kultūros atstovai naudoja netinkamus socialinius tinklus jauniems žmonėms pasiekti. Jaunimas įvardino tokius socialinius tinklus ir platformas, kaip Instagram, Tumblr, Vine, YouTube, Snapchat ir t.t., tačiau žiniasklaidos profesionalai vis dar telkiasi tik ties, populiariausiu Lietuvoje socialiniu tinklu, Facebook.
Komunikacija tarp skirtingų kartų ir profesijų atstovų – sudėtingas uždavinys, todėl labai svarbu suvokti esamus skirtumus ir bendrus taškus siekiant daryti įtaką interakcijoms, grįžtamiesiems ryšiams. Istorijų kūrimas susikertančių medijų pagalba – vienas iš būdų kaip tai padaryti įdomiai ir veiksmingai.